ELLEK BELEDİYE BAŞKANLIĞI
ETİK KOMİSYONU
Kamuda etik kültürünü yerleştirmek, kamu görevlilerinin görevlerini yürütürken uymaları gereken etik davanış ilkelerini belirlemek, bu ilkelere uygun davranış göstermeleri açısından onlara yardımcı olmak ve görevlerin yerine getirilmesinde adalet, dürüstlük, saydamlık ve tarafsızlık ilkelerine zarar veren ve toplumda güvensizlik yaratan durumları ortadan kaldırmak suretiyle kamu yönetimine halkın güvenini artırmak, toplumu kamu görevlilerinden beklemeye hakkı olduğu davranışlar konusunda bilgilendirmek ve Kurula başvuru usul ve esaslarını düzenlemek için 13.05.2005 tarih ve 25785 sayılı Resmi Gazetede Yayımlanarak yürürlüğe giren “Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri İle Başvuru Usul ve Esasları” Hakkındaki Yönetmeliğin 29. Maddesi uyarınca kurulan Ellek Belediyesi Etik Komisyonu, 1 Başkan ve 2 üyeden oluşmaktadır.
ELLEK BELEDİYESİ ETİK KOMİSYONUNA BAŞVURU
Ellek Belediyesi Etik Komisyonuna yapacağınız başvurunuzu, 5176 sayılı Kanun ile bu Kanuna dayanılarak hazırlanan Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri ile Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik hükümlerine uygun olarak yapabilmek için aşağıdaki hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir.
Ellek Belediyesi Etik Komisyonuna Kimler? Nasıl Başvuruda Bulunabilir? Başvuru Esnasında Dikkat Edilecek Hususlar Nelerdir? Ellek Belediyesi Etik Komisyonuna başvuru, Ellek Belediyesi Yazı İşleri Müdürlüğüne dilekçe ile yapılır.
1- 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına İlişkin Kanunda belirlenen esaslara göre, medeni hakları kullanma ehliyetine sahip Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları ile Türkiye'de oturan yabancı gerçek kişiler başvuruda bulunabilirler.
2- Başvuruda bulunabilmek için başvuranın menfaatinin etkilenmesi koşulu aranmaz.
3- Etik davranış ilkelerine aykırı uygulamalarda bulunduğu iddiasıyla, Belediyemiz kamu görevlileri hakkında etik ihlal başvurularınızı, kurum yetkili disiplin kurullarına yöneltilmek üzere Ellek Belediyesi Yazı İşleri Müdürlüğüne yapınız.
4- İnceleme sırasında yargıya intikal ettiği anlaşılan başvurular işleme konulmayacaktır.
5- Kamu görevlilerini karalama amacı güden, haklı bir gerekçeye dayanmayan, başvuru konusuyla ilgili yeterli bilgi ve belge sunulmamış başvurular işleme alınmayacaktır.
6- Etik davranış ilkelerine aykırı uygulama olduğu iddianızı; kişi (Unvanıyla birlikte), zaman ve yer belirterek somut biçimde gösteriniz. İddianızı destekleyen mevcut bilgi ve belgeleri başvurunuzu ekleyiniz.
7- Tüzel kişiler (kurum/kuruluşlar, sendikalar, dernekler vb.) tarafından yapılan başvurular işleme alınmayacaktır.
8- Oluştuğu tarihten itibaren 2 yıl içinde yapılmayan etik ilkelere aykırı davranışlar hakkındaki başvurular işleme alınmayacaktır.
9- Başvuru yaparken kimliğinizin gizli tutulmasını istediğiniz takdirde, bunu belirtiniz.
ELLEK BELEDİYE BAŞKANLIĞI
ETİK KOMİSYONU ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI
YÖNERGESİ
Amaç
MADDE 1- (1) Bu çalışma usul ve esaslarının amacı; Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri İle Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik gereğince oluşturulan Ellek Belediye Başkanlığı Etik Komisyonunun çalışma usul ve esaslarını belirlemektir.
Kapsam
MADDE 2-(1) Bu çalışma usul ve esasları, Ellek Belediye Başkanlığı Etik Komisyonunun oluşturulması, görevleri, toplantıları, komisyon kararlarının uygulanması ve sekretarya işleri ile bu çalışma usulleri ve esaslarının değiştirilmesiyle ilgili düzenlemeleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3- (1) Bu çalışma usul ve esasları, 13.04.2005 tarih ve 25785 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren “Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri ile Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Yönetmeliğin’’ 29 uncu maddesi gereğince hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1) Bu çalışma Usul ve Esaslarda geçen;
ı) Personel: Ellek Belediyesinde çalışan personeli,
İfade eder.
Örgütlenme Yapısı
MADDE 5- (1)Yönetmeliğin 29 uncu maddesi gereğince Ellek Belediyesi birimlerinde görevli tüm personele yönelik olarak Belediye Başkanı tarafından Etik Komisyonu oluşturulur.
Etik Komisyonunun Oluşturulması
MADDE 6- (1) Etik Komisyonu, Belediye Başkanı tarafından, görevlendireceği Memur Personel başkanlığında kurum içinden en az üç ve en fazla yedi kişi olarak oluşturulur.
(2) Başkan ve üyelerin görev süresi beş yıldır. Süresi dolanlar tekrar görevlendirilebilir. Başkan ve üyelerin süresi dolmadan unvanlarında değişiklik olduğunda, başka bir göreve atandıklarında, emekli olduklarında, kamu görevinden kendi isteği ile ayrılması ya da Belediye Başkanı Onayı ile bu Komisyondan alınma söz konusu olması durumlarında yerine Belediye Başkanı tarafından yeni görevlendirme yapılır. Bu şekilde görevlendirilen üye, yerine görevlendirildiği üyenin görev süresini tamamlar.
Etik Komisyonunun Görevleri
MADDE 7- (1) Etik Komisyonu;
Görevlerini yerine getirir.
Etik Komisyonu Toplantı Zamanı
MADDE 8- (1) Etik Komisyonu, bir başvuru olması halinde derhal toplantıya çağrılır, herhangi bir başvuru olmaması halinde ise yılda en az 2 (iki) defa toplanır.
Toplantı Gündemi
MADDE 9- (1) Etik Komisyonunun gündemi başkan tarafından sözlü veya yazılı olarak belirlenerek üyeler toplantıya davet edilir. Toplantının başlangıcında kısaca başkan tarafından gündem özetlenir, üyelerin teklifi üzerine gündem dışı önerilerde görüşülebilir.
(2)Toplantıların sonunda görüşülen konular karar altına alınır ve imzalanır.
Toplantı Yeter Sayısı
MADDE 10- (1) Etik Komisyonunun toplantı yapabilmesi için salt çoğunluğun toplantıda hazır bulunması yeterlidir.
Toplantı Kararları ve Mahiyeti
MADDE 11- (1) Etik Komisyonu üye tam sayısının salt çoğunluğu ile karar verir. Etik Komisyonunda alınan kararlar tutanağa geçirilir. Uygulama kararlara göre yapılır. Oyların eşitliğinde Başkanın oyuna uygun olarak karar alınır.
(2) Etik Komisyonu, görüştükleri konuları ve alınması gerekli tedbirlere yönelik olarak görüş oluşturur. Oluşan görüşlerin uygulanması ilgili birimleri tarafından yerine getirilir. Komisyon görüştükleri ve oluşturuldukları görüşleri ve kısaca yapılması gerekli işlemleri karar altına alırlar.
Sekretarya Hizmetleri ve Görevleri
MADDE 12- (1) Etik Komisyonu sekretarya hizmetlerini Yazı İşleri Müdürlüğü tarafından yürütülür.
(2) Komisyonların sekretarya hizmetlerini yapacak birim toplantıların düzenlenmesi, komisyon üyelerine duyurulması, yazışmaların yapılması, gelen-giden evrakın kayıt altına alınması, , komisyon arşivinin tutulması işlerini ve komisyon başkanlarının vereceği benzer görevi yerine getirir.
Etik Davranış İhlalleri, İncelemeleri ve Karar Merci
MADDE 13- (1) Komisyonların etik davranış ihlallerinin cezalandırılması yönüyle ilgili olarak herhangi bir görevi ve yetkisi yoktur. Bu tür etik davranış ihlallerine yönelik şikâyet, ihbar ve tespitler yapıldığında konu incelenerek yetkili merci olan disiplin kuruluna intikal ettirilir.
(2) Etik davranış ihlalleri Yönetmeliğin 38. maddesi gereğince Disiplin Kurulu tarafından karara bağlanır. Disiplin Kurulu Kararı Etik davranış ihlali tespit edilen kamu görevlisinin kendisine, amirine ve şikâyetçisine bildirilir. Karar bu etik davranış ihlallerinin önüne geçilmesi için Etik Komisyonuna bilgi amaçlı gönderilir.
(3) Komisyonların esas görevi ve amacı, etik davranış ilkelerine aykırı davranışların ortadan kaldırılmasına yönelik ilke ve sistem bazında tedbirler ve öneriler geliştirerek, uygulamaya yön vermek ve etik dışı davranışların önüne geçmektir.
Çalışma Usul ve Esasların Değiştirilmesi, Gözden Geçirilmesi
MADDE 14- (1) Bu çalışma usul ve esasları her yıl Aralık ayında gözden geçirilir. Güncelleme ihtiyacı doğarsa Etik Komisyonu üye tam sayısının yarısının bir fazlasının aldığı kararın Belediye Başkanı tarafından uygun görülmesi üzerine gerekli değişiklikler yapılır.
Yürürlük
MADDE 15- (1) Bu çalışma usul ve esaslar Belediye Başkanı tarafından onayladığı tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 16- (1) Bu çalışma usul ve esaslarını Belediye Başkanı yürütür.